De wereld van drukwerk, verspreiding en direct mail is constant in beweging en de ontwikkelingen gaan snel. Er gebeurt van alles op het gebied van drukwerktechniek, marketing, grafische vormgeving en benadering van de consument. Op onze nieuwspagina zetten we de meest interessante ontwikkelingen en trends op een rij.
Rotterdam mag JA|JA sticker niet per 1 april 2020 invoeren
De gemeente (gedaagde) wil(de) het opt-in systeem per 1 april 2020 invoeren, ondanks meerdere waarschuwingen dat het juridisch niet mogelijk is om zo snel over te gaan tot invoering van het opt-in systeem. Dit aangezien hiermee afgeweken wordt van het al decennia geldende opt-out systeem (bezorgen mag, tenzij een NEE|NEE of NEE|JA-sticker is geplakt).
Veel veranderingen in de wereld van drukwerkverspreiding
De ontwikkelingen in de wereld van drukwerk gaan snel. In steeds meer gemeentes wordt de JA/JA sticker ingevoerd en wetgeving op het gebied van privacy verandert waar je bij staat. We kunnen ons goed voorstellen dat er hierdoor allerlei vragen ontstaan over postbezorging aan jouw doelgroep.
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) verbiedt de overname van postbedrijf Sandd door PostNL. Dat heeft de mededingingswaakhond donderdag bekendgemaakt. Als Sandd als concurrent van PostNL wegvalt, zullen de tarieven voor zakelijke post met 30% tot 40% stijgen, aldus de ACM.
Uitspraak hoger beroep JA sticker wederom uitgesteld
De uitspraak in het hoger beroep inzake de invoering van de JA|JA-sticker in de gemeente Amsterdam is wederom uitgesteld. Dat maakte het gerechtshof vandaag bekend. De uitspraak is zonder opgave van redenen verschoven naar 24 september.
Consument steeds kritischer over huis-aan-huis reclame
Papiergeld, kranten, visitekaartjes voor hertogen en baronnen; grafisch ontwerpers hadden het in de negentiende eeuw al druk. Laat staan in deze tijd van folders, magazines en brochures, die alleen worden gelezen als de opmaak uitnodigend is en overzichtelijk.