Bekijk hier hoe wij de kwaliteit van onze bezorging bewaken en wat je kunt doen bij een melding.
Bezorging volgens landelijke richtlijnen
Wij bezorgen huis-aan-huis drukwerk zorgvuldig en verantwoord.Bezorging vindt uitsluitend plaats op adressen zonder NEE/NEE- of NEE/JA-sticker, of op adressen met een JA-sticker in gemeenten met de JA-regel.
Bezorgkwaliteit
De verspreiding gebeurt via tientallen, soms honderden bezorgers, gemiddeld zo’n 190 adressen per persoon. Eén postcodegebied heeft soms tientallen bezorgers, en landelijk zijn er ruim 19.000 bezorgers actief. Het zijn lokale bezorgers die vaak in hun eigen buurt of wijk bezorgen. Daardoor kennen zij de omgeving goed en weten ze precies waar ze moeten zijn. We registreren nauwkeurig hoeveel folders per bezorger worden uitgegeven. De gemiddelde bezorgkwaliteit ligt tussen 85% en 95%, afhankelijk van regio en verspreidvorm. Bij een oplage onder het minimale aantal huishoudens kan geen betrouwbare bezorgkwaliteit worden gegeven, omdat er dan automatisch sprake is van een manco door het beperkte bereik.
Betrouwbare bezorging met marge
Ongeadresseerde huis-aan-huisverspreiding is een massamedium. Hoe graag we het ook willen: 100% garantie kunnen we niet geven. Bezorging gebeurt altijd met een marge, er zijn dus altijd enkele meldingen – maar een score van 8,5+ is een uitstekend resultaat. Wijken zonder bezorger worden op nul gezet. Het aantal bezorgbare adressen wordt maandelijks geüpdatet op onze website. Je betaalt altijd alleen voor wat echt is bezorgd.
Melding over bezorging
Ontvang je een melding over bezorging? Dan kijken we altijd eerst of het adres bezorgbaar is. Een melding betekent niet automatisch dat de hele postcode niet is bezorgd, omdat er bij elke opdracht tientallen bezorgers actief zijn. Meldingen worden daarnaast ook gemeten over de totale bezorging van alle opdrachten binnen dezelfde postcode of bezorgwijk. soms gebeurt het dat één van de partners de brievenbus al heeft geleegd en de ander het drukwerk niet heeft gezien. In dat geval is de bezorging vaak gewoon goed gegaan. Een melding kan pas worden gedaan nadat de laatste bezorgdag is geweest. Soms vindt de bezorging nog plaats op een later moment binnen het geplande bezorgvenster.
Melden van een bezorging
Is jouw drukwerk niet ontvangen? Meld dit binnen 3 tot 5 dagen na de laatste bezorgdag,
met vermelding van minimaal 10 adressen:
- Postcode (6 cijfers en letters)
- Straatnaam
- Huisnummer,
Graag een complate melding sturen naar: info@verspreidenenzo.nl Ons kwaliteitsteam onderzoekt de melding direct en gebruikt deze informatie om de bezorging verder te verbeteren.
LET OP: Er vindt geen nabezorging plaats.
Algemene leveringsvoorwaarden zijn van toepassing!
Tip voor maximale zekerheid
Wil je dat jouw drukwerk gegarandeerd bij alle adressen aankomt, ook bij NEE/NEE-adressen? Kies dan voor geadresseerde post (Direct Mail) of combineer de huis-aan-huisverspreiding met een gerichte mailing.
